آيا به دنبال نمونه هاي بازخورد همتا هستيد تا در طول ارزيابي با تيم خود به اشتراك بگذاريد؟

۳۴ بازديد

اين يك نقطه شروع عالي است؛ زيرا به گفته گالوپ، تنها ۱۴.۵درصد از مديران به شدت موافق هستند كه مي دانند چگونه بازخورد موثر بدهند. اگر اين موضوع براي مديران درست باشد، تصور كنيد كه براي ساير اعضاي تيم كه ممكن است تجربه كمتري در ارزيابي ديگران داشته باشند، چه حسي دارد.

بازخورد همسالان پتانسيل زيادي براي تغيير و بهبود دارد، اما تنها در صورتي كه به درستي انجام شود. در اين مقاله، نمونه هاي بازخورد مثبت زيادي خواهيد يافت و آن هايي كه به شما كمك مي كنند چالش ها را به روشي مهربانانه و همدلانه حل كنيد.

نمونه هاي بازخورد همتا چيست؟ 

قبل از شروع بايد توضيح دهيم كه بازخورد همتا چيست. بازخورد همسالان يك روش استاندارد است كه در آن كارمندان عملكرد يكديگر را ارزيابي مي كنند.

اعضاي تيم كارايي، مهارت ها و دستاوردهاي يكديگر را در يك نظرسنجي كه معمولا توسط بخش منابع انساني انجام مي شود، اندازه گيري مي كنند. با اين حال، آمار نشان مي دهد كه ۲۱ درصد از كارمندان هرگز به درخواست بازخورد هم كار پاسخ نمي دهند. اين آخرين چيزي است كه در ليست آن ها وجود دارد و يا انگيزه اي براي انجام آن ندارند.

نقش شما به عنوان مدير منابع انساني يا صاحب كسب وكار بايد اين باشد كه تا حد امكان براي مردم آسان باشد تا نظر خود را بيان كنند. بهترين راه براي اين كار، ارائه مثال ها و انگيزه هايي براي ارائه نظرات سازنده است. شما مي توانيد از الگوي بازخورد همكاران كه در اين مقاله ارائه كرديم، استفاده كنيد.

چرا ارزشيابي مهم است؟

همان طور كه گفته شد، بازخورد همتا به نفع همه است و براي يك فرآيند ارزيابي بي طرفانه ضروري است. در اينجا دلايلي وجود دارد كه چرا بايد فرهنگ بازخورد همتا را در شركت خود توسعه دهيد:

ديدگاه هاي جديدبه عنوان يك مدير، كارمندان خود را متفاوت از همكاران مي بينيد. اغلب، همكاران مي توانند نقاط قوت و استعدادهاي پنهان يكديگر را شناسايي كنند كه ممكن است در ابتدا به عنوان يك مدير از آن ها چشم پوشي كنيد. حفظ كارمندان داده هاي بازخورد همكاران شما ممكن است به شركت شما در كاهش نرخ گردش مالي كمك كند. ۹۲ درصد كارمندان معتقدند كه به رسميت شناختن، احتمال حفظ كارگران را افزايش مي دهد.

بينش هاي آموزشي بازخورد Peer راهي عالي براي كشف زمينه هاي بهبود است. اگر برخي نظرات مدام تكرار شود، مانند افرادي كه گزارش مي دهند يكي از هم تيمي ها فاقد مهارت هاي نرم است، بايد به فكر ساماندهي آموزش هاي تكميلي يا مربيگري باشيد.

ايجاد يك فرهنگ از راه دور اين نظرسنجي ها تعامل كارمندان را افزايش مي دهد و باعث مي شود يك كارمند از راه دور احساس ارزشمندي و يك عضو تيم برابر داشته باشد.منبع

اين تصور غلط وجود دارد كه كارمندان دوركار بازدهي كمتري نسبت به همكاران خود دارند كه از اداره كار مي كنند. و بازخورد همكاران به ارزيابي منصفانه تر عملكرد همه كمك مي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.